نوشته های یک (دانش جو)

دانشجوام و جویای دانش

نوشته های یک (دانش جو)

دانشجوام و جویای دانش

در دل هر سیب دانه ها محدود،در دل هر دانه سیب ها نامحدود...
دانه باشیم نه سیب..

بایگانی

نامه های بچه ها به خدا

چهارشنبه, ۳ دی ۱۳۹۹، ۰۱:۴۸ ب.ظ

کتاب «نامه‌های بچه‌ها به خدا» که در آن کودکان در نامه خود به خدا ، معماها، تضادها، آرزوها، پیشنهادها، راز دل‌ و شکرگزاری‌هایشان را به نوعی بیان کرده‌اند را «استورت هامپل» و «اریک مارشال» گردآوری کرده‌اند و «دل‌آرا قهرمان» نیز آنرا ترجمه کرده است. نسخه ایرانی این کتاب هم که «نامه‌های بچه‌های ایرانی به خدا» نام دارد به‌وسیله اشرف غدیری گردآوری شده است.



خدای عزیز،
بابا بزرگم می‌گه که وقتی اون پسر کوچیکی بوده تو هم وجود داشتی، مگه تو چند سال قبل از اون بودی؟
با عشق
دنیس



لازم نیست که نگران من باشی. من همیشه دو طرف خیابان رو نگاه می‌کنم.
دین


خدای عزیز،
چرا به جای این که بذاری مردم بمیرن و مجبور باشی که آدمای تازة دیگه‌ای بسازی همین آدمایی رو که وجود دارن نگه نمی‌داری؟
جین



خدای عزیز،
شاید هابیل و قابیل آنقدر همدیگه‌رو نمی‌کشتند اگه هر کدوم یه اطاق خواب جداگانه داشتند. برای من و برادرم که مؤثر بوده.
لاری



خدای عزیز، چرا تو این همه معجزه زمان‌های قدیم انجام دادی و حالا هیچی انجام نمی‌دی
سی‌مور



آقای خدای عزیز،
دلم می‌خواست آدما رو یه جوری می‌ساختی که آنقدر آسون تیکه پاره نشن. من تا حالا سه جای بخیه و یه دونه جای زخم دارم.
جانت



انتهای آسمان کجاست؟ دلم می‌خواهد به هفت آسمان سفر کنم و انتهای آسمان را ببینم.
(پروانه صمدی‌کیا کلاس پنجم)



خدایا چرا آدمارو می‌میرونی و می‌بری پیش خودت. خدایا تو چند سالته. اگه تو بمیری میری پیش کی؟
(آزاده. کلاس سوم)


خدایا چرا شیطان را نکشتی؟
(حسین رهنما)


خدایا از تو تشکر می کنم که وقتی سقف خانمان ریخت من زیرش نبودم. از تو تشکر می کنم که روپوش امسالم مثل پارسال صورتی نیست. سپاس می گویم که من به آمپول پنی سیلین حساسیت دارم و دکتر هر وقت می خواهد برای من آمپول بنویسد مادرم می گوید که حساسیت دارم و دکتر جای آمپول قرص می نویسد.


خدایا تو خودت میدانی چند سالت است؟
(درسا. ر)


خدایا تو به من برادر دادی من برادر دوست ندارم.
(شکیبا. ر)


خدایا من سه ساله که دارم فکر میکنم تو زن هستی یا مرد!
(تینا. الف)


خدایا گراهام بل تلفن را ساخته است، پس تو میتوانی یک تلفن از او بگیری و با ما آدمها حرف بزنی.
(کیمیا. ب)


خدایا چرا ما را می خواهی به آن دنیا ببری؟ همین دنیا خوب است.
(الهه. س)


خدایا پدر و مادرم به من فحش میدهند و دعوا میکنند پس آنها را میبری جهنم؟
(ستایش. خ)


(تینا. الف) نوشته بود:

خدایا من سه ساله که دارم فکر میکنم تو زن هستی یا مرد!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۳
Maryam Allahabadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی